2008-08-30

Cypern

Tar det från början: Väcktes mitt i natten för att åka bil till flygplatsen (Maalis mamma skjutsade oss. STOOOOORT tack!). Passade på att vara vaken hela den resan. Så när jag sen fick gå på planet var jag ganska trött. Jag är ju visserligen ingen sån som somnar med gos utan vill sova själv numera så jag parkerades på golvet.

Efter ca 90 minuter vaknade jag och njöt av att få en alldeles egen stol för en stund. Mitt childbelt (mamma och pappa skrattade åt uttrycket varje gång) var kul att leka med.

Efter ca 4,5 h flygning med blöjbyte av sort nummer 2, välling, gröt, sömn och en del uttråkade miner visade sig Larnaca flygplats nedanför oss.
Efter att ha mötts av en tryckvåg av värme, köat för bagaget så satte vi oss på bussen som tog oss till Ayia Napa och Blue Village Callisto. Hade då varit vaken en stund och det var dags att sova lite igen.

Första två dagarna var vi vid havet. Där fläktade det lite och var lugnare än på hotellområdet. Dock var det svårt att åka vagn i sanden... Så jag gjorde det som en bebis gör bäst. Badar, äter och sover.




Jag är ju inte den som bara somnar så egentligen, men pappa pussade på mig tills jag somnade så det gick bra till slut. Alldeles gosigt lugn blev jag.

Frukosten åt vi gemensamt. Just det! För även om jag fått välling nyligen på rummet så ville jag ha när de andra åt så jag satt och kladdade med melon och bröd. Bröd var godast!

De andra dagarna var vi på gräsmatten vid hotellet, inte lika mysigt, men det blev enklast så för alla. I poolen kunde jag öva mina simövningar och jag lärde mig att hoppa från kanten! Till slut hann jag knappt upp emellan, försökte kränga mig ner så fort att de andra knappat hann med.

Lill-O blev min bästa lekkompis under resan. Jag skrattade så fort jag fick syn på honom och när jag var jätteledsen blev jag glad när han kom. Vi lekte och lekte.

Avslutningsvis kan jag berätta att jag sett min första kändis. Hon finns med i bakgrunden på bilden. Ni vet "Empty roooooom...."

Summasumarum: Flygresorna gick bra. Jag åt och drack bra trots värmen. Sov lite kortade men fler stunder. Hände med bra på kvällarna. Ibland sov jag genom middagen, ibland inte. Men det var alltid skönt att komma "hem" till sängen. Tyvärr smittade pappa mig med en förkylning, den besvärade mig lite, men det gick det också. Skönt att vara hemma igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karla
Va kul att du har kommit hem. Vi har ubdrat hur du har haft det så långt bort. Det skall bli spännade att se dina bilder när du har haft tid att lägga ut dem på din blogg.
Synd att du blivit förkyld, men det går nog snart ö´ver.
Pussat och kramar från Farmor

Anonym sa...

är lite besviken på sanna-fotot. plockade fram luppen men lyckades ändå inte se nåt annat än blurr. för mycket skärpa på Karlan antar jag och låter det bero. bättre motiv att skärpas på kan jag inte tänka mig :)

Anonym sa...

Finns bättre, men lämpar sig inte att lägga ut ;-)

Theo och Norah sa...

Hej K!
Härlig resa ni verkar haft!!
Jag ska oxå flyga snart... november, New York. Jadå, lite ängslig för flygresan... kommer nog att höra med dig om du har några tips..
Vi hörs!