2010-06-14

Halvår

Mycket firande (...) nu! Grattis till Svanten som fyller 6 månader idag!!!! Hipp hipp hurra!
Status:
- Somnar runt 20.00, oftast med massor av hojt, men de senaste 4 dagarna mycket förnöjt utan hojt.
- Vaknar mellan 05-06 och är klarvaken...
- Sover ca 3 ggr per dag. Oftast max en halvtimma åt gången, ca 20 minuter är det vanliga...
- Är inte speciellt hungrig när jag vaknar, men slukar min ersättning glatt.
- Ersättning is da shit, är nada intresserad av nåt annat. Ok, visst, en del har gått ner, men inget jag inte kan vara utan.
- Kräks dagligen, fler gånger än man vill räkna.
- Trivs bäst på mage. Vänder mig så fort nån lägger ner mig på rygg.
- Trycker mig ofrivilligt bakåt kortare sträcker och snurrar som ett hjul.
- Ställer mig i krypställning och gungar fram och tillbaka.
- Kan sitta en mkt kort stund, på mjukt underlag. Men nej, jag sitter inte själv.
- Snackar och skrattar varje dag.
- Trivs ganska bra med mig själv, kräver inte fullständig närvaro.
- Gillar min hoppgunga och att stå/hoppa i nåns knä.
- Avgudar min syster och gapskrattar nästan så fort jag ser henne <3!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Farmor och farfar glömde lille Svantens stora dag, förlåt. Hur kan man glömma en sådan liten duktig kille.
Farmor kommer till dej på måndag och då skall du få hoppa i farmors knä så mycket du vill.
Puss på dej din lille plutt, farmor älskar dej!

Theo och Norah sa...

Grattis!!!
Så duktig du är på att stå på alla 4!!
Kram/T&N

mormor sa...

Grattis lilla gullungen, 6 mån stora grabben nu! Puss från mormor