2007-10-22

BB

Pappa sov över med oss första natten. Vi var alla 3 helt slutkörda! Men jag sattes på matschema med temp- och blodsockerkontroller så de kom och väckte mamma och mig var tredje timma. Jag matades med Nutramigen i väntan på att amningen skulle komma igång. Ibland gick det jättebra, ibland inte. Fast oftast så brydde jag mig inte så mycket eftersom jag sov och matades samtidigt...
Andra dagen kom mormorfar L&P, gammelfarmor, farbror O och moster N med kusinerna O&S och hälsade på. Dagen efter kom farmor och mormor L igen. Fjärde dagen kom mormorfar R&K, morbror och pappas kompis S. Massor av blommor och kläder har jag fått! Sakta men säkert började jag äta mer och mer och mamma fick börja pumpa så att jag kunde blanda upp tillägget med mjölk. Pappa kom varje morgon och hälsade på och stannade hela dagen. Jag gillar att ligga och vila hud mot hud, på mamma eller pappa, det spelar ingen roll. Dagarna gick och de slutade att ta mitt blodsocker och temp efter ett tag eftersom de värdena var stabila och bra. Efter 3 dagar var det en doktor som undersökte mig och förutom det så testades min hörsel och test för PKU togs.
Efter 6 dagar vågade de tro på att jag kunde försörja mig själv vilket jag också gjorde och bevisade det med en viktuppgång över min födselvikt! Mamma jublade och ringde pappa som kom och hämtade oss.