2010-12-08

Nästan ett år


S: Mamma sumpade min 1-årskontroll genom att tro att den var dagen efter utsatt tid eftersom det alltid varit onsdagar förut... Men hon fick iaf vägt och mätt mig. 150 g upp sedan sist och nu visade vågen på 9080 g. Om vi säger som så här; jag är ingen stor liten kille längre. För ett år sedan var jag en stor normalstor bebis, nu är jag en liten normalstor 1-åring. 75,4 cm gör mig normallång, med en vikt som är lite lägre blir jag helt enkelt lite smalare än Karla var/är eftersom hennes kurvor följer varandra. Å andra sidan var hon ju ännu pluttigare i min ålder: 8650 g. Summa summarum, allt är normalt, men lite större mariginaler hade ju inte gjort något. Och att jag går innan 1-årsdagen som de flesta gissat på är det himlans höga odds på just nu.

2 kommentarer:

ullrika sa...

grattis lite i förväg Fanten!!

tror inte du behöver oroa dig över storleken darling: Emmi vägde 8690 på sin 14,5-månadersmätning och hon har ju utan tvekan utvecklats finfint efter det!

krams!

mormor sa...

Lille Svantisen! Vi bryr oss inte så mycket om längd och vikt. Du är världens sötaste lilla kille, puss!

Hellre liten och rapp,
än stor och slapp :o)