2010-07-14

Sju månader

S: Nu är jag definitivt inne på mitt andra halvår. Tänka sig, närmre ett-åring än nyfödd. Det ni! Det märkas å andra sidan för status just nu:
- Kan sitta helt själv utan stöd. Mamma vågar till och med lämna mig sittandes på golvet nu utan stöd. Visst, jag kan ramla, men oftast fixar jag det bra.
- Tar mig målmedvetet framåt genom att ställa min i krypställning, lägga mig ner framåt och sen upp i krypställning igen osv. Som en liten larv ungefär.
- Står ofta och balanserar på tår och händer likt en yogahund.
- Sover oftast hela natten, men vaknar kring 06. Klockan kan också vara 05, men 08 har hänt en gång med.
- Somna är lite svårare- Hojtar oftast runt halvtimman fortfarande oavsett :-(.
- Sover 2-3 ggr på dagen beroende på tid jag vaknar. Oftast 20-30 minuter, men kan fixa runt 1,5 h med, men då hellre i sängen än i vagnen.

Inga kommentarer: