2011-02-03

Bröllopsdag número quattro...

... hade kunnat firas med Quattro Stagione och det hade ansetts som lyx. Det jag jämför med är verkligheten: Hemma slipas golvet i vardagsrummet (det sista kvar att fixa efter branden förutom den lilla nätta grejen att byta ytterdörr) och eftersom man inte kan nå köket medan golvet lackas hyrde vi ut barnen till farfarmor över natten. De hade å andra sidan ett åtagande i att gå på sin vattengympa så jag "passar" helt enkelt mina egna barn i deras hus. Nattning involverad. Gick inte så bra. Svantemannen har varit helt knäckt om jag lämnat honom och stannar jag så vill han leka. Efter att ha försökt och försökt somnade stackaren till slut efter 1 h och 40 minuter. Under tiden har jag läst Askungen för Karlaflickan som sedan ligger livrädd och lyssnar på sin brors skrik samtidigt som hon med stora öron lyssnar efter de elaka monstrena som bor här. Flugor.

Sen måste jag bara fråga: är det bara jag som finner det märkligt att en golvslipare inte har med sig plast för att "stänga inne" sig själv och dammet när han slipar ett rum med 3 öppningar till närliggande rum (dvs typ hela nedervåningen). Svaret jag fick när jag frågade: -"Men då skulle jag ju ha fått ha med mig hur mycket som helst". Då en målare har med sig papp för att skydda omgivningen är det väl inte en orimlig tanke?

Just det, jag missade en sak. Har inte träffat maken idag och vet inte om jag gör det ikväll heller.

2 kommentarer:

ullrika sa...

Grattis på bröllopsdagen! Och att barnen till slut somnade? Det känns som att Milla och Svante lever samma slags liv just nu. Uäk. Mjau. Osv.

När det gäller oinplastade hantverkare är det naturligtvis inte bara du som tycker det är ett märkligt beteende, men jag har bara träffat på TVÅ (2) unika hantverkare (en målare och en snickare, inte vid samma tidpunkt eller renoveringstillfälle) som frivilligt och med entusiasm tejpat in sig vid dammande arbeten. Och då har vi ändå tjatat våldsamt på ALLA, i alla arbeten vi gjort här hemma (öppen spis, otaliga måleriarbeten, kök och badrum/toalett.

Många kramar, och grattis igen!

ps. besöksstatistiken har ökat nu nu är du skriver under eget namn, kul :)

Annan sa...

PS Kan ju bero på min FB-länkning...