2011-02-28

Stickkontakt

Om man nu ändå ska plåga en bebis med att ta ett blodprov, kan man inte kolla flera saker då...? Liksom när man ändå snattar blod, varför kollar man inte "allt" på en gång? Träffade en sjuksköterska idag som berättade (efter att jag frågat...) att man skulle testa för "mjöl". Jaha, sa jag och frågade om det var gluten eller veteprotein. Ungefär där tog diskussionen slut, tror inte att hon visste skillnaden och än mindre att jag skulle ha en susning. Så inför doktorsbesöket om två veckor får jag ha sett till att uppdaterat mig lite så att jag kan föra detta framåt, för de verkar ju inte ha nån brådska så att säga... Jag tror visserligen fortfarande inte att man kommer att hitta något, men när vi ändå får möjligheten (igen) vill jag att allt kollas ordentligt nu i och med att det ändå diskuterades redan för ett år sedan för första gången. Vi berättade också att han dricker över 1,5 l vatten per dag och att det har ökat och hennes kommentar var att "vi får inte testa för nåt som inte är remitterat". Ok, det kan jag köpa, men om det finns en liiiten möjlighet för misstanke på diabetes bör man ju kolla det snarast. Så efter att ha snckat lite fick vi hem lite utrustning för ett urinprov iaf som vi får lämna in på BVC.

2 kommentarer:

mormor sa...

Stackars lille Svantisen!
Mormor tycker synd om, men tycker ändå att han är en pigg och glad liten kille.
Puss på lille älsklingen!

Everlonn sa...

Gaahh testade de inte för diabetes? Minsta misstanke och det måste testas direkt ju!
Hur har det gått med urinprovet?

kram!