2011-07-14

Vätskekontroll

Check. Som väntat normala värden och den enorma vattenkonsumtionen får förklarars med dålig vana (meget mysko att två syskon har/haft samma ovana som småttar?). Muggavvänjning rekommenderat. Nästa steg blir att se om han går upp i vikt om han SÄKERT får i sig allt han behöver och lite till. Så på måndag drar vi söderut igen och en ny slang matas ner i magen. Denna gång utan knark och med syfte att stanna kvar i 2 veckor. HÖR DU DET SVANTE? DRA INTE UT DEN!! Istället för frulle, lunch och middag (eller också) matas dryga 200 ml sondnäring ner i sonden med hjälp av en spruta. "Sitt still vid matbordet nu Svante, bara 20 minuter kvar". Moa ha ha ha. As if and up jåårs tänker nog min gode son, men vi får se (nynnar nån sång om TV-apparater).

En sak till. Snikfrågade Svantes läkare om min röda sida: "Ähum, bör jag gå till läkare med detta?". "Öh, JA" svarar hon och säger att jag fått en hudinfektion, men tillägger direkt att hon själv lite snabbt skriver ut en kur antibiotika åt mig. 10 dagar Kåvepenin, here I come. Och du, din satans svampinfektion, håll dig borta denna gång...

1 kommentar:

ullrika sa...

Får jag lite hjärtligt smaklöst hosta om ärftlig ovana ;)

<3

KRAAAAMS!!

ps. Jag kan nynna iPhone. Funkar asabra på dom små med...!