2008-07-08

Fotgnugg

Mitt fotgnuggande har ju raskt avtagit i takt med att jag propellrar dem istället. Å andra sidan upptäckte jag en märklig sak när jag blev placerad på golv utan strumpor i stället för på den vanliga bäddmadrassen (med automatisk uppfångare). Om man gnider foten hååååårt längs golvet (så mycket att det låter och min fot blir alldeles röd av tryckskadan) så kan man nästan flytta sig nån halv cm. Bakåt. Fast oftast blir det platt fall istället eftersom jag tappar balansen. Men, det viktiga då att notera är min beslutsamhet att hålla fast i det jag då håller. Tex en boll. Alltså; jag gnider, faller bakåt men utan att släpa taget om min boll. Då är det lätta tt förstå att det är huvudet som får ta smällen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

det är rätt: always keep your eyes at the ball, girl!

Anonym sa...

Men lilla gumman!
Du får ta det försiktigt, annars är det kanske dags för hjälm!

Puss från mormor

Annan sa...

Ullisen:
Till din stora glädje ;-)