2008-07-30

Åke blev en Theo

Blott 15 dagar ung tog han emot mig i sitt Torsländska hem. Så alldeles liten och nyfödd som just bara en nyfödd kan vara. Kände mig största tjejen jämfört med honom. Men, men han kommer nog ifatt mig så småningom. Var dock inte lika fascinerad av honom som jag brukar vara av andra bebisar och djur (hans katt var roligare...). Kanske var han för liten och stillsam? Kanske lät mamma mig inte komma tillräckligt nära eftersom jag försökte klösa ut hans ögon när jag väl fick komma nära?

7 kommentarer:

ullrika sa...

hmm. fråga igen:

- får jag fortsätta umgås med er om det blir syskon?

hmm.

Anonym sa...

Hmm, fattar inte... Liksom inga direkt på g...

Anonym sa...

hmm igen. alltså. att klösa ögon på bäbisar är inte helt uppskattat av bäbisars mammor skulle jag tro :)

Anonym sa...

Fast Karla har förhoppningsvis slutat klösa ögon då. Kanke nyps då i stället. Känns ofarligare ;-). Men du, vems syskon är det du är orolig över???

Anonym sa...

Theo säger: Jag upskattar att få vara med på din blog Karla =) Jag funderar själv på att skapa mig en egen blog.. så snart mamma blir lite varm i kläderna att ta hand om mig på egen hand.
KRAM/LillTheo

Anonym sa...

Theo:
Vad bra att det var ok att du är med. Glömde ju faktiskt att fråga. Säg till mamma att det är ganska lätt att blogga bara man får tummen ur. Kul med, för det är lätt att glömma allt som händer.

Anonym sa...

Theo:
Vad bra att det var ok att du är med. Glömde ju faktiskt att fråga. Säg till mamma att det är ganska lätt att blogga bara man får tummen ur. Kul med, för det är lätt att glömma allt som händer.