2008-09-30

Tandont

Idag gör det extra ont, eller iaf mer ont än igår. Har gnagt på mina (och mammas) fingrar hela dagen mellan tårarna. Tom en tvål (inplastad, men ändå) var gott att bita i. På öppna förskolan skrattade jag knappt nåt som jag brukar, däremot hojtade jag i högan sky stundtals.


Fortfarande intet nytt på förflyttningsfronten, men nu kan jag iaf hålla mig i krypställning om jag placeras där. I sängen/på mjukare underlag brukar jag gunga fram och tillbaka i rasande fart.

Bara för att jag är så söt i mina matchande moln (ja, pappa, mamma har köpt nytt igen. Fast begagnat).

4 kommentarer:

Anonym sa...

nää. ser helt lessen ut lilla Karlabäbin..

har mamman testat med rumpAlvedon? okej. man ska inte ge i tid och otid, men lessen bäbi är inte otid och det hjälper faktiskt.

nos!

Anonym sa...

Mamman har läst att paracetamol endast skall ges vid hög feber då det ökar risken för nåt dåligt som jag inte kommer ihåg... Därför ger hon mig inte alvedon om det inte krisar på riktigt. Kanske idag då jag skall få min 1-årsspruta i förväg...

Anonym sa...

Mormors lilla älskling!

Vad jag tycker synd om dig!

Puss,puss....

Anonym sa...

precis. man ska inte ge i onödan för det ökar risken för vad-det-nu-är (allergi?). å andra sidan finns det gränser för vad det är värt att inte chansa.. och var går typ gränsen? skitont, bamsejeflaont eller blirheltlessenförattjagharsåont-ont? det är jättesvårt tycker jag.

jag brukar tänkta. hade jag mumsat piller för det här? okej, inte. men hade normal-svensson mumsat piller då? nja. då vill nog bäbi ha också!

krams på lessna bäbin iaf!!