2009-04-28

Know-how

- Om någon ber mig att slänga något så säger jag "usch", knatar in i köket, öppnar skåpet, slänger skräpet och stänger skåpet.
- Bygger med klossar.
- Börjar kunna pussla.
- Massa kroppsdelar och rörelser på uppmaning.
- Äter slät mat själv med sked.
- Äter bitar med gaffel.
- Dricker ur glas.
- Hämtar saker på uppmaning.
- Om nån tar på mig jackan så går jag och hämtar skorna.
- Säger till för ettor och tvåor när jag är utan blöja (tvåor även med) (har gått mycket bättre idag än helgens svacka).
Kanske inte allt av ovanstående perfekt, men det går an.

2 kommentarer:

ullrika sa...

är gruvligt avis på det där med tillsägande av ettor. å andra sidan har du säkert fått torka fler golv än jag så jag är när allt kommer till kritan inte så missnöjd ändå :) det tar sin tid helt enkelt!

tack för igår! hoppas ni har ett trevlig bröllop, och att Karla har kul hos mormor!

krams!

Theo och Norah sa...

Gulligt!!
Jag kan sträcka på en arm i taget för att hjälpa mamma klä på mig.....
Plockar ostbågar från golvet med pincettgrepp oxå....
Du är duktig du!!!
Kram/T