2009-04-22

Pappa?

Har glömt att berätta nåt som hände häromdagen (det är lite mycket nu när mamma jobbar ;-)). Jag och mamma var i badrummet och gjorde oss snygga som vanligt. Efter ett tag gick vi in i mammas och pappas sovrum för att mamma ville ta på sig kläder. Jag vandrade efter och framme vid sängen så pekar jag på pappas bäddade sida och säger: -Pappa? ihopp om att väcka honom. Mamma säger då att han är i skolan. Jag är dock inte helt säker utan tar mig upp i sängen (med lite hjälp), lyfter på pappas täcke och kollar efter för säkerhets skull: -Pappa??? säger jag med lätt förtvivlad röst medan mammas ögon fylls med tårar. Snart är han hemma i alla fall. 5 veckor kvar. Min polispappa, den bäste!

1 kommentar:

ullrika sa...

man mjau... nu blir jag blötögd också... gulliga lilla Karlan! å gulliga lilla Karlamamman!! men vetdu, fem veckor går i ett nafs!! du kommer inte märka att dom ens är där så fort går det!

megaste kramsarna!!