2010-05-22

Mat fortfarande no-no

S: Driver snart mamma till vansinne. Efter en månads försök med puréer spottar jag fortfarande ut det. Visst, nån matsked kan jag få i mig, men oftast åker den in och ut en fastligt antal gånger först. Bättre går det med motoriken, snurrar som en klocka på golvet när jag ligger på mage och jag vänder mig från rygg till mage åt båda hållen. Dock vet jag inte vad jag ska göra när jag tröttnat att ligga på mage. Då hojtar jag. Och kräks. Kräks ganska många dagligen. Över mig, mamma, soffan, golvet, var jag nu är. Blä tycker hon och Karla, jag brukar bli glad...

1 kommentar:

Anonym sa...

Käre Svante,
jag förstår dig. Puréer är inget för tuffa grabbar. Se till att mamma dukar fram lite vanlig mat, som köttbullar och biff. Synd att du inte pratar ännu.
Hälsar Farfar