2010-05-28

Springcykel

K: Efter låååååååååååååång väntan har jag äntligen fått min cykel. TACK mormor. Mamma och pappa bestämde att jag skulle få en springcykel (jag hade nog egentligen föredragit en trampcykel, man man kan tydligen inte alltid få som man vill...). Så fort jag såg kartongen utanför Posten skrek jag av lycka. Krävde att få cykla genast, men de hävdade att vi skulle göra ärenden först, sen skruva ihop den och först efter det cykla! Skamligt!! Men, den som väntar på nåt gott :-). Till slut fick jag ge mig ut och vi alla gav premiären fullt godkänt. En viss förkärlek till att gå med cykeln mellan benen uppkom. Mamma snackade hela tiden om att sitta på sadeln, men det var lätt att glömma. Emellanåt satte jag mig ner och fick till ett par sparkar som genast resulterade i en liten hastighetsökning och därmed balansträning. Det var lite läskigt, men mamma hejade för fullt eftersom det visst var så man skulle göra. Summasummarum; helt ok premiär och jag ser framemot att få cykla mera!


Inga kommentarer: