2011-01-06

En prickad etta

S: Häromdagen råkade jag göra en etta när jag stod och luftade min rumpa. Inte direkt första gången, men jag var ganska fascinerad. En liten stund senare stod jag på samma ställe, men med blöja. Helt plötsligt stannade allt till och både mamma och pappa såg på mig att jag undrade vart ettan tog vägen... Idag luftades jag igen emellan ett blöjbyte och mamma såg stoppet så hon grabbade tag i mig och satte mig på pottan. Och japp, där kom den! Min första prickade etta! (Syrran hajade det här med pottan lite tidigare än mig, dels fick hon testa tidigare, dels satt hon där hon satt så att säga. Jag är lite mer mobil och har inte riktigt tid och är kanten inte lite kall med?

1 kommentar:

Farmor sa...

Duktig Svante! Farmor har också sett när du stannar upp och tittar ner på blöjan, men inte fattat att du kissat.