2011-03-18

Idioternas afton

Lilla Karlaflickan råkade kräka ner HELA sin bilstol häromdagen så den fick sin första tvätt samma kväll. Då det lyckats ta sig ner bläk i varenda liten vrå var vi tvungna att ta isär stolen in i minsta detalj. Resultat: ett spänne saknas när vi ska montera ihop den... Vi letar, letar och letar. Slitet mitt hår och ringer sen affären för att beställa ett nytt. Det är inte värt att få panik över 69 kr så det betalar jag hellre för ett nytt. Dessutom vet jag ju att jag hittar det försvunna fortare om jag köper nytt. Sagt och gjort. Idag var jag och hämtade nya spännet, monterade klart stolen och bar ut den till bilen för fastmontering. KLONK. Och där (lite snabbare än anat) hittade jag det gamla spännet som ramlade ut stolen. Trots att jag vänt och vridit på den inne hur många ggr som helst.


Nästan som Gucci, eller? Frågade affären om de kunde tänka sig köpa tillbaka spännet eller om jag skulle rama in det. De trodde att det skulle göra sig fint i en ram, men köpte tillbaka det om jag hellre ville det. Tack.

1 kommentar:

Theo och Norah sa...

Hehe =D
Påminner om då jag inte kunde hitta en lånefilm som jag NÄSTAN vart tvungen att betala en hutlös summa för.... Visade sig att den låg i bilbarnstolen !?!?