2011-06-16

Elva rör

Elva rör. Elva rör fyllda med blod. Han gråter, jag gråter. Till slut säger någon: -"Det gör ont på honom nu, det spänner ordentligt i armen när vi håller på så här länge. Men det är bättre att vi fortsätter nu när det rinner på bra." Och jag kan inte annat än nicka och hålla med för han var ännu ledsnare innan de hittat kärlet. Han är så tapper, min älskade son. Elva rör med blod tagna. Tveksamt om han har nåt kvar? De trodde på nåt slags rekord, de tar extremt sällan så många. Direkt efter körde ena sköterskan iväg med dem. Ett av dem var tvunget att nå lab inom 15 minuter. Stort tack till alla tre som med stort engagemang och oergonomiska arbetsställningar lyckades slutföra uppdraget.

Började med näringsdryck idag. Lite ironiskt med tanke på mitt jobb. Men nån löneförmån ska man ju ha. Kunde aldrig drömma om att det skulle behövas... Den sveptes inte, men accepterades. Det nöjer jag mig med.



3 kommentarer:

mormor sa...

Måtte dom nu hitta felet så man kan sätta in åtgärd. Gör ont i mormors hjärta. Puss och kram mina älsklingar <3

ullrika sa...

Ögonallergi vännen...

Helena sa...

Skickar en massa kramar.
Vet hur det är med provtagningar, ovisshet och all maktlöshet man känner.
Hoppas ni snart får rätt på alltihopa.
Kramar