2008-06-02

Poolanka

Nämnde igår att jag inte behövde någon pool; tänkte då på simhallspool. Trädgårdspool är något helt annat och det måste man ju ha. Mamma passade på att synka det med veckobadet så det tvålades och skrubbades. Fast jag hade inte tid att bry mig så mycket om det. Fanns ju vatten att plaska i och leksaker att försöka greppe i det hala vattnet. Ibland ramlade jag nästan omkull, fast antingen tog kanten emot eller mamma.

Åt potatis idag på första gången på en månad. Mamma fick för sig att jag inte tycker om det. Jag kanske inte älskar det och gapar som efter gröt eller frukt, men ner går det.

PS Det mest fascinerande är att jag ser likadan ut på båda badbilderna. Är det mitt bad-face???

1 kommentar:

Anonym sa...

babypool is da shit!
jag är knappast så stadig som du, har däremot lika stort intresse av flytande leksaker! ser fram emot att få plaska ihop!

ps. jag poolade med pontus igår. det var ball! synd du inte var med.