2010-02-17

2-månaderscheck

Träffade farbror Doktorn idag som gav mig godkänt. Reflexer som skulle finnas fanns, hjärta och lungor lät som de skulle och kulorna var två till antalet. Hade inte spräckt 6-kg-gränsen som mamma trodde, men väl 60-cm-gränsen. Vågen visade 5980 g och mätstickan 60,5 cm. Kurvorna är fortsatt följda och fina strax över medelkurvan. Syrran är hos farmor så jag har fått mamma för mig själv. Sååå glad var jag för det. Inte bara har jag lett utan skrattat i massor av att få mina händer lyfta över huvudet med hennes hjälp. Wiihooo! /S


3 kommentarer:

Farmor o farfar sa...

Heja Svante,
Karla sover gott och ser fram emot att få snacka med dig imorgon. Vi vill också höra din stämma,
hälsar Farmor o Farfar

Theo och Norah sa...

Hej S!!
Jag var nog lika som du vid 2 mån... 2,5 månaderskontrollen visade vågen 6410 & längden 62,5... Hur littem vart din syrra då??
Hejja oss killar - vi är större =)

Svante sa...

Syrran var ca 54 cm och vägde ca 4600. Så liiite skillnad på våra pluttsyrror :-D.