2010-02-02

Karla kan

Siffror:
- Om jag ser siffror börjar jag räkna eller allmänt rabbla dem. Verkar se skillnad på siffror och bokstäver.
- Räknar till tio, hoppar ofta över 6 och 7, men kan dem ibland.
- Går ofta runt och rabblar slumpvisa klockslag.

Ord:
- Nya varje dag.
- Längre och längre meningar, oftast runt 5 ord.
- Återberättar saker som hänt, både nyss och för en tid sen.
- Upprepar och härmar allt som jag sen kommer ihåg.

Färger:
- Kan de flesta till färg och ord.
- Är jag osäker eller inte har lust säger jag alltid rosa :-D.

Ritar:
- Med riktigt penngrepp med tusch och bläck.
- Små, små saker och med cirklande rörelser.
- Kan placera ut öron, ögon, panna, mun på ett annars tomt ansikte.
- "Stämplar" för att färglägga cirklar på rittavlan.

Allt kan jag inte lika bra "kälv"...
Kläder:
- Skorna, oftast på fel fot.
- Jackan så att dragkedjan hamnar bak i ryggen.
- Trosorna bak-och-fram. Och in-och-ut.
- Byxorna, båda benen i samma ben.

1 kommentar:

mormor sa...

Karla börjar bli "stor" tjej! Kan massor!Är jätte "dutti".
Blir sååååå glad :o) när hon upptäcker när hon kan. Är så roligt att se henne så.
Puss mormors lilla gullunge.