2010-02-07

Sälsim

Idag gjorde jag mitt sista babysimpass tillsammans med mamma och pappa medan Svante var hos mormor. Å vilket sim! Bästa på hela året :-). Det började redan hemma då jag stod i soffan och räknade ner med mamma, tog ett djupt andetag och hoppade sedan ner på golvet. I bilen satt jag och räknade: -"Ett, två, tre", tog ett djupt andetag, "å hopp ner i vattnet". Och precis så gjorde jag också sen i vattnet, tjo ho! Jag har ju fegat på de där hoppen och vill bara sitta ner, men idag hoppade jag ståendes (med villkoret att få hålla nån i handen). Ryggsimsstarten var lika topp som förra gången; dvs jag lät mig dras tvärs över hela bassängen på rygg. På samma sätt låg jag på rygg under hela "Binka stjärna". Nu är det ett extrasim om 2 veckor, sen får jag vänta till april innan Minisimmet drar igång. /K

3 kommentarer:

mormor sa...

Vad du är diktig Karla! Mormor är mycket imponerad. Bra att du lär dig "vattenlekar" så du vänjer dig vid vatter och inte fegar ut som din mormor. Mormor är en riktig "badkruka" :o)
Puss och kram!

ullrika sa...

Va kul att ni simmade bra! Det kompenserar lite vårt riktigt dåliga avslut :(

Vi tänkte extrasimma i Varberg så då kan vi kanske ha en favorit i repris: efter-sim-fik? Minisimmare kommer vi också vara på Håsten förresten! När det gäller bäbisim m Milla är vi ju inte säkra på att få plats, å vet inte heller var. Troligen kommer vi söka fredag i Fbg, men det är ju inte förrän i höst så vi har gott om tid att vela på!

Krams!

Nova sa...

Hejja hejja! Ser fram emot nya duktiga minisimmare i april. Saknar mina minisimskompisar!!! Kramisar Nova