2010-10-12

Dagisstart

K: Så var det äntligen dags för min första dag på dagis, Påskbergets förskola.


Vi började med att spana in gården som är jättestor och som har många små träddungar med olika små kojor i. Toppen tyckte jag. I början hängde jag mest med mamma, men sen vågade jag mig iväg med Rosie, en av mina två inskolningsfröknar. Den andra heter Britt, hon stod och pratade med mamma under tiden. Faktum är att hon jobbade där då mamma gick på fritids här. Det samma gjorde Tommy som också jobbar på min avdelning, Pärlan. Susanne träffade vi med en kortis. Efter ca 1 h utelek förvillade jag mig bort från mamma och blev lite ledsen, men det gick snabbt över. Istället gick vi in och tittade lite, då följde Nova med som jag sprungit med där ute. Vi kom bra överens. Den tänkta snabba titten inne blev nästan en timma den med eftersom jag inte ville gå hem :-D. En bra start tycker vi som bådar gott inför morgondagen :-).

3 kommentarer:

Farmor sa...

Så bra Karla, att du gillade ditt dagis. Det blir kul med fullt av nya kompisar att leka med. Skönt tyckte farmor

Sofie&Clara sa...

Kul att höra att de gått så bra :) Hoppas vi kan ses snart ! :) Kram Sofie&Clara

mormor sa...

Så kul att du gilla dagis Karla. Det gjorde din mamma med.Finns så mycket roligt man kan göra med massa kompisar.
Puss från mormor