2010-10-21

Jösses

K: Alltså, detta är helt galet, men det är bara att inse fakta. Idag fyller jag TRE år! Oj, vad tiden går fort när man har roligt.


Summering av mitt liv just nu:
- inne på min andra inskolningsvecka som går jättebra
- är en glad tjej som har nära till bus och skratt, men också gnäll, skrik, tårar och slag (de kallar det trots...)
- pratar mycket, bra och gärna. Har "perfekta" uttal, typ "r", men böjer verben lite kul ibland: "jag gickte dit". Hittar på många egna ord, berättar gärna historier och sjunger
- sitter gärna och pysslar, har inte utvecklats så mycket där det senaste halvåret. Gör fortfarande huvudfotingar, håller penngrepp, målar fritt i målarböcker (linjer???), lite svårt med logiken på pussel men det börjar att släppa
- räknar lätt till 12 (har inte övat längre) och börjar förstå innebörden av antalet
- blöjfri dagtid sedan nästan ett år, säkerhetsblöja av i vintras/våras. Nattetid fri sedan Thailand.
- äter det mesta, men oftast liten i maten. Älskar att dricka och slukar säkert närmre 2 l per dag
- sover hela natten, vill gärna sova tillsammans. Får ev börja middagsvila igen pga dagis

Hipp hipp hurra!!!

6 kommentarer:

Melker sa...

Grattis Karla!

Emil & Ebba sa...

Grattis!!

Nova sa...

Hipp hipp hurra på din treårsdag!!! Kram

Farmor sa...

Va mycket du kan. Du är jätteduktig tycker i alla fall jag. Grattis igen!

Mormoster Lena sa...

Hipp hipp hurra på din födelsedag.
Kramar från Kent o Lena

mormor sa...

Grattis mormors lilla prinsessa!
Tänk redan tre år och kan så mycket.
Puss, puss, puss..............