2010-10-14

Tio månader




S: Visserligen kryper jag, men tiden den springer. Idag fyller jag 10 månader! Hipp hipp hurra!
- Kryper obehindrat överallt
- Går mycket stappligt när nån håller mig i båda händerna, att kunna gå själv är jag inte i närheten av.
- Reser mig upp mot allt jag kan och har äntligen knäckt koden för hur man sen tar sig ner igen.
- Pekar mycket medvetet på saker jag vill ha, ofta i kombination med: Ooooooh! eller Öh!
- Snackar mest "ooooooh", men ba-ba kommer och går.
- Har äntligen fått ordning på mitt dygn med mat och sömn; gröt m frukt på morgonen, frukt till mellanmål, hel burk mat med frukt efteråt, sen sover jag ca 2-3 h, sen mat igen, macka och välling till kvällen. Och sover sen från ca 19-07. Och det bästa av allt är att jag somnar utan protester, jag bara läggs i min säng så somnar jag. Kan hända nåt enstaka pip, men det är sekunder den protesten handlar om. Inte lika pigg på att sova i vagnen, men det går det med i kortare stunder.
- Vinkar när någon kommer och går.




1 kommentar:

Farmor sa...

Grattis Svante till dina 10 månader. Du får träna på att gå så att du kan springa på din 1-årsdag.