2012-04-21

Gammal teknik

Fredag: Skype är ju bara toppen. Jag är högst medveten om att min premiär kan klassas som extremt sen, men vad gör väl det när man får tillfälle att både se och prata med sin familj. Helt gratis. Sweet. Svante konstaterade glatt att "mamma är i usa" och ägnade resterande tid åt att försöka pilla loss mina ögon från datorskärmen eller göra grimaser. Karla informerade mig om att "nu börjar Madicken" men också att hon längtar efter mig. <3. Maken var nog mest impad av att jag fick samtalet att funka. Till slut...

Efter det åt vi frulle och överkonsumerade kalasgod mango. Drog sedan till stan för att uträtta några ärenden. Åt lunch på R&D i form av supergod amerikansk prettoburgare efter att ha vankat upp och ner längs söta Montana street.

Lyckades dessutom beställa en "medium laaaaahtteyy" utan att någon höjde på ögonbrynen ovanligt högt. Det är tusan inte enklelt att uttala utländska ord på amerikanska :-D. Träna gärna på frittata och cortado med.

Framåt eftermiddagen blev det BBQ hemma hos M's jobbarkompis då en annan skulle avtackas. Gott och trevligt och sedan tidigt i säng. Skönt.


3 kommentarer:

Karolin sa...

Kan informerade dig om att jag inte haft den premiären ännu! Du verkar ha det toppen. Njut, njut och njut!

ullrika sa...

Äh, tänk bara "Eric Northman" och så låter du som Sookie i ett nafs :)

ps. Jag har inte heller premiärat, med bild alltså...!

Ulle sa...

Skype är bra!!!! Vill du bara ringa utan bild så använd Viber på din Iphone!