2012-04-22

Hollywood Hills

Lördag: Idag fortsatte vi promenera längs havet och lördag betydde betydligt mer folk än vardag. Det är lite svårt att skaka av sig overklighetskänslan av att jag faktiskt befinner mig där jag är. Känns inte som om att jag går där. Känns mer som ett avsnitt ur Californication.

Lunchade i K-town (tydligen ohippt att säga Korea-town) vilket betydde premiär för koreansk mat för min del. Kanongott och extra kryddat av att de koreanska kvinnorna som lagde maten (grillade) mitt på bordet inte log eller sa nåt trevligt på hela tiden. Very not LA. Very (North) Korean?


Under förflyttningen som innebär bort från havet och uppåt inåt landet blir vädret betydligt bättre. Moln byts mot sol och temperaturen nästintill dubblas. Det är då Beverly Hills och Hollywood visar sig ur sin rätta sida på sant TV/film-manér. Vi promenerade/klättrade uppför Runyon Canyon i Hollywood Hills för att belönas med utsikten över hel staden samt de berömda Hollywood-bokstäverna. Kanske belönades vi med något mer. Kanske inte. Det är en ganska retlig känsla när man tror att man passerat sin första kändis, men man vet att man aldrig kommer få veta säkert. På nervägen ser jag en man som jag instinktivt tänker "det där ser ut som en man som ser ut som Robbie Williams", vilket jag berättar för de andra sekunden efter. M säger då att han tror att det var han. På riktigt. Mycket retligt.

1 kommentar:

Theo och Norah sa...

Bibimbap är min allra bästaste Koreanska rätt. Lagar den ofta. Sååå gott :)
Annars, realitycheck: vabb eller vobb imorgon (har inte bestämt mig än), städning av samfäldighetens gemensamma utomhusytor igår, träning idag annars ständig fight med kidzen....
Hade gärna bytt med du!