2012-04-20

Venice

Torsdag: Efter en fantastiskt god middag igår var det otroligt skönt att äntligen få sova efter 1,5 vaket dygn. Det var inte sämre att stiga upp till en underbar utsikt från balkongen. Ska man bo i LA en begränsad tid i sitt liv, om än så bara 10 dagar, så ska man nog bo så här.


Men visst. En villa med pool i Bevvan hade väl funkat det med. Får se om någon har lust att ge mig ett semesterhus där.

Första dagen spenderades klassiskt längs strandpromenaden i Venice till Santa Monica. Hann också med lite shopping längs 3rd Avenue. Läste på vägen hit att människorna i LA är lika öppna som britter är reserverade och det förstnämnda kan jag iaf intyga. "Hi, how are you doing?" upprepades många gånger under dagen. Samtidigt alldeles lagom jämfört med parfymavdelningen på Kastrup där 10 (TIO) kvinnor frågade mig om jag ville ha hjälp. NEJ TACK, JAG BARA TITTAR. FORTFARANDE! Typish...

Kvällen avslutades hemma med el Macos detox approved organic food från Wholesale. Hel kronärtskocka, grillad lax och sparris. Vi skålade dock i vin och han vatten. Moaha ha ha ha.



1 kommentar:

Farmor e sa...

Vi är avundsjuka. Men det är kul att du har det bra. Det unnar vi dej verkligen. Nu har dina barn och make åkt hem efter att gästat oss nästan hela dagen. Dom har släppt på kalvarna på nytt bete, ätit lammbiffar, åkt med farfar i bilen, eldat ute och fikat ute. Jag tror dom var trötta. Ha det!/Eva