2008-10-30

Kröp nästan

Träffade Olivias mamma på öppna förskolan idag. Har inte sett henne på länge eftersom hon jobbar nu. Hon lyckades med det ingen annan lyckats med hittills. Hon lockade mig med en leksak och jag gjorde någon krypliknande ansats och lyckades få fatt i leksaken. Rörde mig nog bara nån dm framåt, men det var lätt ett rekord jämfört med tidigare!

Mitt på dagen ringde läkaren också till mamma och hälsade det vi alla trodde - proverna var normala. Ny kontroll om ett halvår.

Framåt 17-tiden kom mormor. Jag blev alldeles i extas så fort jag såg henne och gjorde allt jag kunde för att komma ur mamams grepp och dyka in i mormors famn istället. Hon belv jätteglad, mamma inte lika...

Somnade sedan gott på rygg efter att ha sovit på mage de 4 sista nätterna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karla
Vilka framsteg du gör. Det är klart att du är friskaste bäbisen på jorden. Du kan ju inte rå för att din mamma valde en kille som inte rörde sig förrän han var mycket större än vad du är nu.
Kom igen bara och kryp iväg så kan du ju bestämma själv vilka leksaker du vill leka med eller alla andra saker tex stereon och TV. Då får mamma och pappa se hur lättskötta stillasittande bäbisar är. TV och stereo är ju toppen för dej att pilla på, du är van vid mobiler och andra elektronikprylar.
Idag kör farfar första flyttlasset, så snart är vi nära dej varje dag.
Jättepussar från farmor

Anonym sa...

ehum. nu blir jag en smula missnöjd... - inte för att Karla kryps för det är bamsekul! - utan för att du inte räknar mina och Karlas krypförsök i tisdags :D då kryptes vi ju med både armar och ett knä!

Annan sa...

Fast det var inte alls så kryplikt när man tänker och jämför med torsdagen, men vänta bara några minuter så kommer dagens inlägg!!!!!