2010-03-11

Bakslag

Svampen är inte borta, men mindre så efter 6 veckors päck låter vi den nu läka ut av sig själv. Men inte 17 försvann skorven av den specialsalvan, mindre visst (efter skrapade som man inte ska behöva...), men kvar är det och hårt är det. Utslagen i ansiktet kommer tillbaka så fort jag är utan kortison 24 h :-(. Å det kliar massor! Och naturligtvis kunde det inte stannat i ansiktet utan nu är det lite här och där på hela kroppen, mest i armvecken. BVC klurar på mjölken fortfarande. Till råga på allt är jag nu superförkyld och hostar som värsta rökaren med pipiga andetag. Plus att jag drar mig i ena örat hela tiden. Tror att jag ska få träffa farbror doktorn imorgon så att helgen kan passera med mitt tjusiga dop utan några större funderingar över det. /S

Helt plötsligt har jag insett att jag fått lillebror och blir själv en bebis. Nappar, gosefiltar och allt "ynk" kommer mer och mer. Detta toppar jag genom att dessutom bete mig som om jag hade blöja på mig, fast jag inte har det... (fast de två senaste dagarna har det sistnämnda funkat bra igen). /K

2 kommentarer:

ullrika sa...

Stackars med alla bakslag ni drabbats av. Hoppas doktorn har bästaste fixa-fort medusin till på söndag!! Ang hostet hoppas jag verkligen inte det kommer från mig? Jag var ju från ingenting crappy crap skitkass när jag vaknade mitt i natten efter att vi träffats :( märkligt är att ingen annan i familjen hedbert är dålig å det kom verkligen som en blixt från klar himmel? Mjau!

JsN sa...

Lycka till med dopet i helgen!