2010-03-12

Tant doktorn

Syrran fick lite egentid med moffa Jågej medan jag och mamma tog en sväng om sjukhuset. Där charmade jag tant doktorn rejält medan mamma funderade på vem som var gulligast - doktorn eller jag. Det var inget aj aj i örat, utan säkert bara kli. Och kliet ville hon behandla med starkare prylar så nu är ny kortison inköpt, halva huvdet är helt blodkliat så mamma var inte så svårövertalad. Hostan förklaras i dagsläget som en vanlig förkylning, men hon kände ändå inte att man kunde utesluta RS, framtiden får utvisa och under tiden fick vi låna hem en adrenalininhalator om det skulle skita sig helt....

Karla hade superkul med moffa och drog honom runt halva stan och fick honom att köpa henne en korv när de gick förbi Torggrillen, man får inte vara dum... Mamma är mest glad av hon inte bad om en glass :-D.
/S

2 kommentarer:

Karolin sa...

Men lilla Svante! Nu får du se till att bli frisk och klifri så fort som möjligt. RS virus låter inget vidare, bara jag hör ordet knyter sig magen och minnena kommer tillbaka med full kraft. Se till att mamma o pappa håller kolla på dig o din andning. Krya på sig!

MElker sa...

Mormor köpte choklad och en grävmaskin åt mig igår på Gekås för att hon tyckte jag var så bra. Visst är det bra med gamlingarna som man kan rulla runt lillfingret!