2010-03-29

Tjatmaja

K: Mamma och pappa tycker att jag pratar HELA tiden! Å jag säger inte emot, för det gör jag. Kommer jag inte på nåt nytt att kommentera går det lika bra att repetera nåt gammal. TUSEN ggr!!! I takt med att jag blivit mycket bättre på att prata nya ord och hela meningar så låter det mesta korrekt (om än lite otydligt ibland) så sötast just nu är:
pressa - prinsessa
smik - musik

Svante är dessuotom snart i fatt mig (nja...). Han babblar på skapligt bra för det mesta under vakentiden med. Men det är mest vokaler som nu gått över till nåt gurglande snack.

2 kommentarer:

Nova sa...

Hej kompis!
Mamma & pappa tycker att jag är en pratkvarn! Och visst, de har svårt att få en syl i vädret när jag kommer i gång :) Men jag har ju så mycket att berätta & så många frågor jag vill ha svar på. Hoppas vi kan leka snart & babbla ikapp lite. Kram Nova

mormor sa...

Alla barn "babblar". Det är något ALLA föräldrar fått erfara.
Även mormor :o)