2007-11-02

Min första utflykt

Min navel luktar inte gott... Därför tog mamma mig till BVC idag igen. Syster Tina tittade på den och sa att den såg jättefin ut, den luktar bara för att den är på väg att falla av. Hon gjorde rent ordentligt vilket jag inte gillade, men det fick det vara värt så länge vi vet att den inte är infekterad. Tog sedan en sväng i vagnen, köpte nya prematurblöjor, lade in min födselannons i HN (publiceras på tisdag) och gick sedan och hämtade mammas fina halssmycke från Hand.
På eftermiddagen kom farbror O och faster E och hälsade på. De tyckte att jag var lite tråkig som bara låg och sov hela tiden, men de försökte leka lite med mig ändå.
Framåt kvällen var det dags för min utflykt. Mamma vill att jag skall ligga på en amningskudde när hon nattammar mig eftersom jag tydligen inte ligger helt optimalt (eller det gör jag ju, fast mamma får kramp i armen då). Så hon tvingade med mig och pappa till Gekås bara för att upptäcka att deras amningskuddar var slut! Men jag fick iaf nya tvättlappar ;-) Och pappa fick 2 par svarta handskar som han skall leka polis i. Mamma tycker att han mest såg ut som en diamanttjuv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Puss från mormor