2009-12-07

4,4 kg

Mitt dygn hos mamo och fafa gick bra. Fast det där med att sova tycker jag är överskattat där. Somnade inte förrän vid 21 och mamo fick absolut inte lämna rummet! Å så klart vaknade jag sen igen vid 06 och tyckte att det var lagom tid att gå upp...

Medan jag var där och lekte var mamma och pappa hos doktorn och kollade upp lillebror. Mammas mage är nu ganska stor så de ville mäta honom lite. Enligt deras tabeller utifrån huvud- och magmått väger han 4,4 kg nu (+/- 15 %)! Ungefär som jag.... När jag var 2,5 månader ung... Så de har fått en ny tid på onsdag, kanske släpper de ut hans badvatten då och i såna fall har han ju flyttat ut från magen inom 5 dagar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken baddare! Klar för att börja babysimma med en gång. Skämt åsido, har hört många som fått sin barn i magen felmätta. Bebisarna har kommit ut mindre än beräknat. Hursomhelst, det kommer gå bra!! Håller tummarna för att lillebror snart gör entré. Många kramar Karolin

Theo och Norah sa...

Åh, väntar med spänning!!!!

Anonym sa...

Hej Karla
När Du är hos marmor får Du vakna precis när Du vill. Marmor och fafa blir lika glada att se Dej på morgonen. Men vi tycker att Du kunde ligga lite i våra sängar och ha det gosigt, men det är inte Du intresserad av, utan vill bara ner. När lillebror kommer kanske Du får komma till oss igen och sova.
Marmor Eva

Anonym sa...

Åh va roligt att det snart kommer en lillebror :) ta hand om er och önskar massor med Lycka till :) kram Sofie & Clara

ullrika sa...

kanske kanske redan imorron!!

välkommen lille Svanten! ska bli såå jekla spännande att få träffa dig!

å massa puss på Karlan som får sova hur lite hon vill hos marmor och fafa :)

en hög med löv och sugar on top!