2009-12-21

Ängel vs monster

På dagarna är jag ett underbarn. Sover sött och är lite vaken emellanåt. Äter med jämna mellanrum, med lite nappluppning klarar jag mig lätt 3 h utan mat. På nätterna kring midnatt brakar helvetet löst. Då startar monstret i min mage och jag har så ont, så ont. Skriker helt förtvivlat och krampar i hela kroppen. Mamma och pappa som inte hunnit somna får fortsätta att vara vakna. Karla som redan hunnit somna, vaknar och kan inte somna om utan skriker helt förtvivlat hon med så länge jag håller låda. Så Karla sover med pappa. Eller sover och sover, hon är inte så bra på samsovning utan kryper omkring i sängen och gosar med honom. Mamma sover på soffan med mig i liggern när jag väl kan slappna av. Så det får nog fixas nåt annat arrangemang inför kommande natten... Dock håller mitt mönster i sig. Efter en skrikig period så somnar jag. Gott. Sover ca 6 h. /S

PS Jag har uppdaterat med lite fler inlägg och bilder nu.

1 kommentar:

Theo och Norah sa...

Tack för alla fiina bilder på Karla & Svante =) Följer med spänning utvecklingen i sovande & skrikande....
/Theos mammms