2009-12-04

Kämpar

Två stycken två-åringar med mycket starka viljor kan ibland ha svårt att samsas. Trots att man tycker mycket om varandra och ofta pratar om och frågar efter den andre personen. Idag var jag hemma hos Maali; vi hann med en hel del:
- dela på varsin pepparkaka. 2 gånger. Gott!
- stå med sammanlagt 4 små händer på en barnvagn, skrikandes i kör: -MIIIIIIIIIIIIN!!!!!!!!!!! Vilket resulterade i att ingen fick den eftersom den blev ointressant till slut då ingen gav sig.
- slagsmål med händer, marackas och plastkoppar. Ajaj och skamsna blickar från oss båda.
- lugnt och stilla Duplo-bygge på samma platta!
- en kram då vi skiljdes åt.
Tack för idag bästis :-p
PS Fast skojigaste (enl mammorna) var när jag fastnade på mitten av en kista när jag ville åt en grej i botten. Hängde vikt på mitten över kanten och kom ingenstans! Jag var inte lika nöjd med den positionen dock....

1 kommentar:

maali sa...

krams bästis!

ps. jag tyckte minsann det var lite läskigt när du fastnade över kistkanten...