2009-12-17

Natten från hell

Vi gick och la oss tidigt. Karla sov gott och det hade mamma och pappa förhoppning om att vi skulle göra med. Min mage höll inte med... Vid 22 drog jag igång. Mat, tårar, snutt, napp, skrik varvades hela natten. Det enda som inte förekom var sömn. Utan att överdriva sov vi nog inte mer än nån timma. Strax efter 04 väckte jag till slut Karla som ville komma in till oss andra. Då blev den ännu mindre sömn. Nån halvtimma efter kom dock ett efterlängtat resultat, min blöja var tvungen att bytas för den blev tvärfull. Ny blöja, ny pyjamas. Jag fattade dock ingenting utan var hysterisk nån halvtimma till. Under tiden blev Karla rädd och tvingade med sig pappa ner för att gå upp. Lagom poppis. Kring 05 drog jag efter många om och men en avslappnad suck och somnade och sov välbehövliga 6 h i ett sträck. Så nu har jag visat mamma och pappa två gånger att jag KAN sova länge, nu gäller det bara att passa in det passet på natten säger de... Dagen har jag spenderat mestadels sovandes, men med lite lagom pauser för mat. /S

4 kommentarer:

Theo och Norah sa...

Hujja! Låter bekant allt dethära... Hoppas mamma har tillräckligt med positiva pigghormoner i kroppen ett tag framöver =)
Kramar/Theos mamms

mormor sa...

Ojoj! Låter som om mormor får rycka in i helgen och hjälpa till!
Puss och kram hela familjen :o)

Edit sa...

Hej lilla sötis kusin,
Verkar som om vi är lika även när det gäller sömn. Varför sova på natten det är ju då det är som roligast. Men vad sägs om att komma överens med våra päron att vi sover nu så kan vi vara ute och kalasa på nätterna lite senare i livet.
Längtar så tills vi får ses och lukta på dig. Puss och gos.
//Edit

Hej stora sötis Karla, nu är det mamman som vill skicka ett meddelande och gratulera till rollen som storasyster. Även om den förpliktigar är du numera en förebild och idol. Allt du gör är häftigt och alla dina saker är roligast. Du kommer sköta det galant och man får hjälpa sin lillebror att äta upp godis, glass och broccoli ;-).
Puss på dig,
//Elin

Karolin sa...

Var så kul att se er alla fyra igår! Hoppas natten varit bättre & att ni är lite piggare.Själv myser jag med febrig Nova, men det kunde varit mycket värre. Önskar er alla en lugn & skön helg med massa sömn !! Kram på er