2010-08-24

Det går lika bra med selleri


S: Mat är gott. Det tycker vi alla. Men varför mamma skulle envisas med att ta med sig barnmat till mig är ett mysterium. Jag vill inte ha den! Jag vill ha min nappflaska och lite gröt kan jag gå med på, men inte mat. Så mamma fick kapitulera (en aning eftersom hon vägrade köpa min vanliga NAN (900 baht) och köpte istället den till utseendet/näringsmässigt lika lokala varianten (200 baht)) så imorgon får jag se om de slutar traggla mat med mig? Och så får vi se om jag genomskådar pulvret...

Karla äter på helt ok, är helt lyrisk över att få råååååsa yoghurt och dricka varje dag. Idag köptes dessutom rååååååsa mjölk eftersom den vi hittat hittills måste varit typ 5% så den ratade hon med. Hon upptäcker kanske inte så mycket av det thailändska köket, men äter allt med ris och gärna räkor. Vill inte ha sås.

Mamman och pappan äter gott. Billigt blir det på lunchen när vi äter från lokala hörnan. 100 baht (25 kr) för 3 lunch och 3 drickor. Kvällarna hamnar runt 300 baht och det är helt ok det med.

Efter dagens middag handlade vi mat på genvägen och till Karlas glädje blev det tuktuk hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Karla,
var är bältet? Be farbrorn att köra extra sakta!
Farfar

Anonym sa...

hej Famailjen! Åka Tuctuc är kanonkul. Morfar har kört själv en sådan när vi senast var i Thailand. puttputtputt sa den.
ha det så bra. Skönt att höra från er. Kramar i massor.