2010-08-10

Svante upp-och-ner in-och-ut

S: Min första magsjuka har anlänt. Och förhoppningsvis idag passerat. Kräktes på natten hos farmor i torsdags och var lite klen i maten på fredagen. Startade och slutade lördagen med rejäla kräkningar med matchande diarréer, men det kändes ändock hoppfullt. Söndagen var min ynkligaste dag i det här livet. Allt som kom in åkte ut lika fort. Samma väg. Så hur nåt kunde komma ut den andra vägen är ett mysterium? Jag som aldrig ligger still eller gosar in mig om nån bär mig gjorde just det. Ville mest bli buren och då låg jag med huvudet mot axeln. De få stunder jag gick mewd på att ligga ner så gjorde huvudet oftast det med. Måndagen startade lika kass och med tanke på att jag inte fått behålla mycket de senaste dygnen i kombination med att jag bara hängt eller legat gjorde att jag fick ett besök hos farbror doktorn. Vet inte om hon gjorde nån nytta, men proverna var bra och jag sov mig genom större delen av dagen (utan att kräkas från eftermiddagen). Och idag vaknade jag på en helt annan sida plus att jag fått behålla min minimala frulle sedan i lördags.

Men det går framåt med. Jag har under helgen sakteliga knäckt koden för ordentligt kryp och verkar att överge min larvkrypning till förmån för den mer propra varianten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skönt tt Du har piggnat till. Vi har varit så oroliga, det är inget skoj när Du är sjuk.
Snart får Du visa upp dina krypfärdigheter för oss.
Fafa och famor