2010-08-06

No more napp

K: Mamma har diskuterat det här med napp med mig en hel del under sommaren. Jag har förstått att man ska sluta med napp nån gång och har oftast tyckt att det är en bra idé. Tills kvällen kommer, då vill jag ha den. Men mamma har inte gett med sig och en kväll för ett par veckor sedan pratade vi om det igen. Liiite motvilligt sa jag till slut "ja" och spottade ut nappen i handen och gav till den till mamma. Väl i sängen hade någon (...) väldigt snabbt städat undan alla nappar. Alla utom en. Den hittade jag och stoppade snabbt in i munnen. Mamma tittade på den och frågade "sista?", jag nickade och spottade ut den. Somnade sen utan problem den kvällen och nästföljande två. Jag konstaterade bara glatt dagtid att jag slutat med napp. Fjärde kvällen var jag övertrött och frågade för första gången om den, men mamma sa att alla var borta nu och det accepterade jag. Och sen har dagarna gått! Jag har visst slutat med napp för ett par veckor sen!
PS Mamma och pappa glömde att säga till farfarmor att jag slutat så de gav mig en napp när jag skulle sova där och den var lite go att suga på under dagen... Och hemma hos mormor hittade jag massa gamla så de var jag ju tvungen att testa... Men det var inte mer med det, jag behöver den inte längre :-).

1 kommentar:

Hilda sa...

Vad duktig du är Karla!!
Jag håller på att sluta med blöjan, så nappen får vänta lite till:-)
Hoppas ni har en fin helg!?

Kram från Hilda