2008-02-15

FFF

Första FejkFörkylningen... Det som skulle bli fjärde natten i egna rummet blev helomvändning - första natten i mammas säng på över en månad eller nästan två! Vaknade en timma efter läggdags av att jag hostade. Mamma trodde jag satt nåt i halsen och vände mig upp och ner. Men jag fortsatte att hosta och skrika. Då tog mamma till matmutningstipset och det blev bra. Men jag snörvlade långt inne i näsan så mamma trodde att jag blivit förkyld. För hela natten fortsatte så. Vaknade av hosta en gång i timman... Var lite tungandad, men ändå inte tät. Mormorn skickades iväg för att inhandla nässug. Pappa provade på kvällen med gott resultat. Med viss oro placerades jag återigen igår kväll i egna rummet, men i vaggan som fått upphöjd huvudända. Ville ju inte alls somna, men när jag väl gjort det så sov jag till 04, vaknade igen 05 och 06 och efter det vaknade MAMMA vid 0915 medan jag fortfarande sov! Så mer mat än vanligt, men ingen hosta. Eller hosta och hosta - "hjälp-jag-sätter-i-halsen-ljud".
Sen är det faktiskt så att man blir trött av att gymma...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att de inte va någon förskylining :) och va duktig du är som sover egen säng ! Själv så vill jag gärna ligga sånära mamma som möjligt annars vägrar jag :) Gör ingenting! Det är faktiskt viktigt att sova tycker jag också, vi får leka någn annan dag i stället hoppas jag :) Kram

Anonym sa...

Hej Karla,
känns bra att vara hemma igen för att ta del av dina tankar. Det händer mycket på en vecka. Grattis till flytten. Det är väl trevligt att ha ett eget rum!

Farfarmor