2008-02-25

Växer, frodas och sover (och kräks)

Var på BVC idag. Mamma trodde att jag skulle väga över 6 kg eftersom jag tidigare ökat med ca 200 g per vecka, men nu är det visst slut på det. Tillväxten lugnar sig så jag höll mig i min kurva och vägde istället 5985 g och mätte ca 60 cm.

Tror att mamma försöker lära mig att sluta äta på natten. I natt sov jag hela natten (la mig utan protester vid 1930), började pipa först vid 0530. Var inte hungrig (men hade säkert inte tackat nej om jag erbjudits mat) utan låg mest och sken som en sol när mamma masade sig in i mitt rum. Hon klappade lite på mig och gick sedan! Passade då på att gny lite så mamma kom tillbaka(yes!), fortsatte att gny (trots napp) i ca en halvtimma medan mamma var kvar i rummet. Sen somnade jag igen. Hojtade hejdå till pappa vid 0715 och gick sen upp med mamma vid 0730. Åt eftersom det serverades, men kände mig väl inte överdrivet hungrig trots rekordet på 12 h utan käk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

mitt rekord är också tolv timmar utan mat. utan matning alltså. vaknade kl halv sex imorse av att det, ja, om jag uttrycker mig snällt, gjorde lite ont. lyckades väcka maali som yrvaket tvingades mumsa i sig onormala mängder. stackars. oss.

grattis till nästan sexkilosstrecket! vi var ju säkra på att vi skulle pressat femkilot vid förra vägningen och hade det lilla barnet inte lagt månadens biggaste blöjleverans på skötbordet på bvc hade vi nog klarat det :)

har rekat lite och planerar för en fyndmagasinpromenad nån gång under dan. kanske. tar dan som den kommer!

tiddeloo!

Annan sa...

Lika samma ohungrig samma natt, scary...

Anonym sa...

Oj va länge, själv så äter jag helst 2-3 ggr per natt. annars blir jag jätteledsen & vägrar sova! Men jag tror mamma har nått i kikaren till i natt. Tror jag kommer få sova ensam i vaggan hela natten & kanke inte få nån mat. Mamma tror det är nått flux jag har fått för mig ! Kram