2008-05-25

Ensam med pappa

Mamma skulle på kommande sysslingens mammas 30-årsfest i Göteborg och kvar blev jag i Varberg med pappa och mormor! Var med mormor på dagen (mormor blandade dessutom ihop välling och mjölkpulvret så jag drack välling till maten, men det gick visst bra) eftersom pappa jobbade då, men så fort han jobbat klart åkte han och hälsade på oss i Apelviken. Lagom till läggdags åkte jag och pappa hem; där myste vi, drack mjölkvälling och sen gick jag och la mig. Och det var inte värre än nån annan dag! När jag sedan vaknade i morse fick jag mjölkvälling igen och fick sedan somna om med pappa i hans säng. Gosigt!

Under helgen har jag druckit en hel del vatten eftersom det varit ganska varmt. Har också lärt mig ett nytt grymtande ljud.

När mamma (och pappa) kom för att hämta mig efter att vi inte setts på 29 h (!!!!) började hon gråta av glädje. Härligt att man kan göra sin mamma glad på Mors dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är alltid värre för mamman än för barnet säger dom.. till helgen är det vår tur att klara eldprovet hel-natt-utan-bäbi - å då är ingen pappa hemma som jag kan lita på, han är ju med mig...!! kommer säkert bli skitnervig ju mer det närmar sig. måste träffas så du kan peppa!!

blad, PoK!

Anonym sa...

hehe va duktig du är Karla =) Men mamma hade också kul förstår jag ?:) .. Klart man blir glad när man inte träffats på så jätte lääänge=) !!Kram