2008-05-08

Flugvikt

Var på föreläsning av bvc's logoped idag. Inom 3,5 månader skall jag t ex kunna säga ga ga, ma ma och ka ka om jag är normal. Återstår att se, än så länge håller jag mig til mina vokaler ;-). Mamma passade också på att väga mig eftersom hon tycker att jag är lite petig med maten lite för ofta. Det tyckte vågen också som visade ynka 40g viktuppgång de senaste 3 veckorna (dagsaktuell matchvikt 6830 g)! Så nu blir det ny viktkontroll om 2 veckor igen. (Äter nu så här: 0600 ammar; 0900 1 dl gröt med 0,5 dl fruktmos; 1200 0,5 dl mat, 1 dl mjölk, 0,5 dl fruktmos; 1500 1 dl gröt med 0,5 dl fruktmos; 1900 150 ml mjölk. Gröten är jättegod liksom frukten. Maten är jag sällan speciellt intresserad av oavsett vid vilken tidpunkt den serveras. Vatten serveras till varje måltid, men gårdagens rekord på 0,5 dl står sig...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Antar det var samma logoped vi träffade för nån månad sen? Hon var vän och lugnande.

På morkullan övar vi vokaler i olik variation och tonhöjd. Mest i höga C. Hur mycket det vägs vet jag inte förrän i nästa vecka men satsar på sjukilosstrecket och mumsar risgröt för glatta livet :)

Don't worry för klen viktuppgång. I den här storleken dom är i nu kan man ju inte gärna begära att dom ska gå lägga på sig i samma takt som innan. Då blir dom ju små michelingubbar innan sommaren ens börjat!

Hoppas rytmiken var okej även utan oss?

PoK!