2008-05-05

Morotssådd

Det trodde ni inte - att lilla jag kunde så morötter! Men det kan jag. Nästan. Eller jag satt på mammas rygg i Becon när hon sådde. Vet inte om det var långtråkigt eller helt enkelt för gosigt, men somnade gjorde jag.

Vänder mig nu varje kväll. Det som är bra med att jag var lite sen-normal med att lära mig vända runt är att jag inte har några problem med att dra ut min arm som annars lätt kan fastna under magen. Å andra sidan är jag inte alltid helt nöjd med mitt "frivilliga" magläge. Fast när någon vänder tillbaka mig är jag ändå snabb med att rulla tillbaka till mage. Och hojtar för att bli tillbakavänd...

Jag har också börjat att undersöka mina fötter och ben lite mer. När jag hålls sittande sitter jag ofta och spanar in fossingarna. När jag ligger ner tar jag gärna tag i dem om någon hjälper mig lite på traven, blöjan hämmar lite. Men på skötbordet går det väldans bra. Bara att böja upp och greppa (fast oftast blir det ett bastant lårtag).

En annan grej jag undersöker är olika material. På skötbordet kan man tex skrapa på det vattensvstötande tyget. Liksom på suffletten i vagnen. När jag satt på mammas rygg kunde man också känna på hennes tröjtyg.

PS Det är inte bara Stålmannen, utan även jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

"sen-normal"?? vad är då EmmaLi?!!