2009-11-10

2-årskontroll

Check! Inget att vara nervös över direkt. Men de där onödiga momenten som vägning och mätning är överskattat för såna åldringar som mig. Gick väl an när man var liten, men nu? Pfft! Hur mycket de än förökte: "-Kom Karla, ska vi se om du är lika lång som lejonet?" så gick jag inte på den lätte. Men det hade kanske varit bättre om jag gjort det. Istället fick jag liggmätas som en spädis under lätt kamp... Men nära 84 cm är jag iaf! Vågen visade 11,4 kg (först fick pappa och jag väga oss tillsammans, sen pappa utan mig...).

4 kommentarer:

mormor sa...

Oj, så fort tiden går och så stor du har blivit! Lilla gumman, du kommer helt klart platsa som stora syster när det blir dags.
Stor puss från mormor.

Nova sa...

Hihi, undrar vad jag väger?? Mer än dig i alla fall, vägde ju 11,5 i juni. Jag har ju alltid varit lite köttigare än dig. Ska tydligen på koll snart oxå säger mamma. Ses på söndag!Kram på dig kompis.

ullrika sa...

jeez din pappa är inte tjock han inte?! undrar vad vågen visade med er båda två?

Theo och Norah sa...

Hej K!
Snart är vi nog lik stora du & jag =) Jag är ju direkt ingen tungviktare heller men är säkert runt 11 kg & 82 cm iaf..
Ska vi ses nästa vecka?
=O T