2009-11-05

Host

Frisk som en nötkärna dagtid (förutom trött och gnällig pga lite nattsömn), men hostar mig genom nätterna till och från. I morse fick jag dock nog kl 05,45 (igen) och VILLE UPP! Men mamma VÄGRADE och vi kompromissade fram att jag följde med henne in i deras säng för att vila/sova vidare där. Vet inte om jag somnade, men jag nöjde mig med det till kl 07,00. Vet inte om det är "bra eller dåligt" - har inte velat ligga mellan mamma och pappa sen jag var hysterisk amningsbebis, men gosigt var det. Ett tag...

4 kommentarer:

maali sa...

jag hostas också jättemycket :( är det lika samma tro?

ang din svarskommentar till Theo här nedanför så hoppas jag den lille broren apselut håller sig kvar i värmen tills några dagar efter den åttonde. annars får jag ju aldrig ha dig på kalas säkert... :(

krams å snart ses vi!!

Annan sa...

Det är lugnt. Mamma har beställt leverans till den 21 november först :-D. Stor chans att den planen håller, NOT. Blir säkert nån gång i december.

Albin och Ellen sa...

Hej Karla, Albin här!! Ett tips från läktaren kan vara att ta vara på tiden då du kan ha sovmorgon varje dag. En dag kommer det att vara andra bullar och från den dagen kan du häls hem till sovmornar... Jag gjorde så här idag, la en morgon baj vid femsnåret som pappan tog hand om somnade sedan om till åttasnåret.
/Peace

ullrika sa...

som du säkert vet vill inte Maali heller sova mellan oss, men vi jobbar på att ändra den rutinen :) det går siåså... men är hon riktigt trött så funkar det faktiskt! hon har somnat bredvid mig på kvällen efter att vi läst go'nattsaga å inte vaknat när vi burit in henne heller!? visst är det märkligt?!

å du, TACK för asafinaste månströjan!! såå kul att få "fina" kläder nu när det inte kommer vara dagis på heltid!!

stans största lövhög till er!