2007-12-03

Drömnatt

Äntligen tänkte mamma när hon vaknade i morse. En hel natt utan krångel. Den som väntar på nåt gott ;-). Jag åt som vanligt innan vi gick och la oss, sen sov jag nästan 4,5 h innan jag vaknade och åt. Men det mest fantastiska var att jag somnade nästan direkt efteråt! Och sen när jag vaknade för att äta nästa gång så somnade jag också efteråt! Det har aldrig hänt förut. Hittills har nåt spökat varje natt eller så har jag helt enkelt varit vaken och pigg. Så nu hoppas mamma att jag sover lika gott i natt. PS Inte heller har jag kräkts nåt det senaste dygnet - kanske måste jag vara snäll ifall tomten ser - bara snälla barn får julklappar sägs det ;-)

När jag vaknar på morgonen i min vagga så brukar jag inte ligga där mamma la mig. Av någon anledning brukar jag hasa mig neråt fotändan. Häromdagen låg jag på madrassen helt utan kudde och lite lätt begravd under täcket. Mamma hann bli lite orolig ett tag och undrade var jag var :-D.


Idag hade jag mina polare på besök. Mamma hade nämligen bjudit in de andra mammorna från MVC's föräldragrupp på adventsfika. Så där låg vi 4 söta bebisbrudar och sov i kapp. Jag sov i selen nästan hela tiden så mamma var tvungen att stå hela tiden. 2 gånger försökte hon sätta sig ner, men då skrek jag lite - jag ligger ju inte lika gossigt då! Idag tittade jag inte ut från sidan utan upp. Man får ju variera sig lite!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karla
Vad skönt för dej att få sova. Du måste tänka lite på mamma så att hon orkar göra mat till dej. Du växer och blir en stor flicka om du sover och har det bra. Hoppas att magen slutat krångla.
Farmor på jobbet

Anonym sa...

tacktack för fiket! saffransbullar var mums och julgodiset gav visserligen lite ont i magen (gissar mor) men smakade finfint för framåt kvällningen äntligen vaknad bäbis!

tjo!
/eLi

ps. jag sov hela natten också!