2007-12-31

Helgdagar är sömndagar!

Tog en sväng om farbror O och E. Farfarmor var också där! Fick ytterligare julklappar, nu måste samlingen ändå vara komplett. Tusen tack! Kring klockan fyra somnade jag under promenaden och missade GP's nyårsfyrverkerier klockan 5, men lika glad (trött) var jag. Sov vidare hemma hos O, lät mig inte heller väckas vid transporten från vagnen till bilstolen eller vid ankomsten hos mampis (=mammas kompis. Så klart!) JJ, JJ och Nova. Nova snart 2 år gungade mig i bilstolen lite då och då så de andra åt förrätt i lugnan ro. Vaknade vid åttasnåret när huvudrätten serverades (man lär sig tidigt att tajma). Föll sedan tillbaka i dvalan och lät mig gungas till sömn i sittern där jag sov till tolvslaget. (Sov alltså idag mellan kl 16-00 med undantag av en amning på mitten). Mamma och pappa oroades lite hur natten skulle gå... Ännu mer oroade blev de när jag lade av en nummer två i bilen på vägen hem vilket ju betydde blöjbyte=väckning när vi kom hem. Sagt och gjort, fast efter ytterligare mat vid 02 somnade jag IGEN! Vet ni sedan när jag vaknade nästa gång? Kl 06!! Och inte ens efter det behövde vi gå upp för jag tog mig ytterligare en tupplur till kl 09!!! Det måste vara nåt med storhelger - först julafton och sedan nyårsafton! Nu ligger jag och gymmar igen, kuligt!

GOTT NYTT ÅR!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Karla,
man blir stolt över dig. Tänk att du redan gymmar. Du lär inte bli någon soffpotatis.

Vi ses snart hoppas vi! /Ffm