2007-12-22

En vanlig dag

Jag vaknar kring halv åtta och äter. Sedan går vi in i badrummet och jag får ligga och nakenfisa medan mamma gör sig i ordning. Jag brukar tycka att det är rätt ok, kan ligga i en halvtimma utan att bli alltför upprörd (å andra sidan kissar jag på skötbädden ca 2 gånger under den tiden - tänk vad man måste ställa till med för att få lite uppmärksamhet ;-). När mamma är klar så klär jag på mig. Lite jobbigt nu när jag gått upp en storlek i kläder för det innebär att mina bodys skall träs över huvudet och det är jag lagom förtjust i (glada "titt-ut" från mammas sida hjälper ICKE!). Sen hänger jag i sittern medan mamma äter frukost samtidigt som hon håller sittern gungande. Lite problem är det medan frukosten skall tas fram eftersom det innebär att hon inte kan gunga mig. Å andra sidan har hon blivit en hejare på att duka fram med en arm och mig på andra. Nu brukar det vara matdags för mig igen (äter med ca 3 h mellanrum). Mitt på dagen brukar vi gå ut en sväng med vagnen. Oftast somnar jag och sover ibland kvar nere i källaren med babyvakten på högsta volym så att mamma hör när jag vaknar. Mamma har sagt att hon gillar när jag sover kvar en stund i källaren för då hinner hon äta lunch i lugn och ro vilket jag sällan tillåter annars. Framåt eftermiddagen/kvällen börjar jag bli trött igen, men inte sover jag för det! Utan jag föredrar av okänd anledning att hojta till och från och blir oftast bara nöjd när jag få åka med mamma (eller "amma" som jag skrev först, men det är ju samma sak nu för tiden) eller pappa i selen. Då får de dagens motionspass eftersom jag vill att de går hela tiden, sitt still eller stå passar inte. Ibland försöker de lura mig och småhoppa på stället, det kan jag bli lurad av en liten kort sekund. Så håller vi på i x antal timmar tills klockan närmar sig 22 och de vill sova. Om de har tur sen brukar jag somna i min vagga framåt 23 efter att ha fått kvällsmat i mörkret i mammas säng. Fast jag somnar inte direkt utan jag ligger och grymtar och fäktar en stund och sen vaknar jag 2 ggr till på natten för att fylla på lilla magen som börjar att bli stor! (för att inte tala om låren, de är gossigt fylliga nu ;-D)

Inga kommentarer: